Οι αρχαιολόγοι που ανασκάπτουν στον αρχαιολογικό χώρο του Τελ Kabri, κοντά στην Ναχαρίγια στο βόρειο Ισραήλ, ανακάλυψαν αυτό που πιστεύουν ότι είναι η παλαιότερη και μεγαλύτερη κάβα στην Εγγύς Ανατολή.Το κελάρι βρέθηκε στο ερειπωμένο παλάτι των ηγεμόνων της Τελ Kabri, την πρωτεύουσα του βασιλείου της Μέσης Εποχής του Χαλκού (1.700 π.Χ.) .
Καθώς οι αρχαιολόγοι σκάβοντας στο παλάτι, αποκαλύπτουν μία τρίποδη μακριά κανάτα, που αργότερα ονομάστηκε από τους ανασκαφείς….« Bessie». «Έχουμε σκάψει σε ένα σημείο και ξαφνικά, οι φίλοι της …« Bessie» άρχισαν να εμφανίζονται - πέντε, 10, 15, 40, τελικά, αγγεία συσκευασμένα σε 15αδες μέχρι 25αδες σε μία αποθήκη. Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική ανακάλυψη - είναι μια κάβα που, στη γνώση μας, είναι σε μεγάλο βαθμό απαράμιλλη σε ηλικία και το μέγεθος, "εξήγησε ανασκαφές συνυπεύθυνος Dr Eric Cline του Πανεπιστημίου George Washington.
Τα 40 πιθάρια έχουν χωρητικότητα περίπου 2.000 λίτρα, που σημαίνει ότι το κελάρι θα μπορούσε να εμφιαλώσει το ισοδύναμο σχεδόν σε 3.000 φιάλες από κόκκινους και λευκούς τύπους οίνων. "Η κάβα βρισκόταν κοντά σε μια αίθουσα, όπου ελάμβανε χώρα συμπόσιο , από την ελίτ του Kabri και πιθανώς φιλοξενούσαν ξένους επισκέπτες και όπου καταναλώνουν κατσικίσιο κρέας και κρασί στα διάφορα συμπόσια,» είπε ο άλλος συνυπεύθυνος της ανασκαφής Dr Yasur-Landau του Πανεπιστημίου της Χάιφα.«Το κελάρι κρασιών και η αίθουσα δεξιώσεων καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια του ίδιου βίαιου γεγονότος,, ίσως σεισμό, που τους καλύπτει με παχύ στρώμα με συντρίμμια από τούβλα λάσπης και γύψο.".
Ερείπια του 3.700-ετών κελαριού που ανακαλύφθηκαν στο Τελ Kabri. - George Washington University. |
ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΠΟ ΣΧΕΔΙΑ ΔΑΠΕΔΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛ -ΚΑΜΠΡΙ
ΤΟ ΤΕΛ ΚΑΜΠΡΙ Η ΑΠΟΙΚΙΑ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ.
«Ήταν, χωρίς αμφιβολία, μία συνειδητή απόφαση που ελήφθη από τους ηγεμόνες της πόλης οι οποίοι επιθυμούσαν να συνδέσουν με τον μεσογειακό πολιτισμό και να μην υιοθετήσουν τις μορφές της τέχνης όπως οι άλλες πόλεις της Χαναάν. Τα ερείπια μιας πόλης είναι από τη Μέση Εποχή του Χαλκού (2000-1550 π.Χ.) και έχουν εκτεθεί στο Τελ Kabri, κοντά Ναχαρίγια. Ένα παλάτι φτιαγμένο για τούς κυβερνήτες της πόλης βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, η οποία ήταν η πιο σημαντική πόλη στη Δυτική Γαλιλαία εκείνη την περίοδο. Οι ανασκαφές άρχισαν το Τελ Kabri το 1986, και σταμάτησαν το 1993. Κατά τα τελευταία χρόνια οι ανασκαφές ξανάρχισαν από ομάδες υπό την διεύθυνση των καθηγητών δρ Γιασούρ-Λαντάου Leon Recanati Ινστιτούτου Ναυτιλιακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Χάιφα και δρ Έρικ Κλάιν του Πανεπιστημίου George Washington.
ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΗΣΟ ΘΗΡΑ -ΔΕΞΙΑ -ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛ ΚΑΜΠΡΙ
Το Τελ-Καμπρι Kabri έχει ένα μοναδικό φαινόμενο αυτό είναι ότι κατόπιν η πόλη ερημώθηκε,και καμία άλλη πόλη δεν χτίστηκε στα ερείπιά της.Ως εκ τούτου, αυτή είναι η μόνη πόλη της γης Χαναάν, που μπορεί να ανασκαφεί στην ολότητά της. Το «παλάτι» έχει μετρηθεί με τα γεωφυσικά εργαλεία σε 1 έως 1,5 στρέμματα, είναι το μοναδικό παλάτι αυτής της περιόδου που μπορεί να ανασκαφεί πλήρως. «Η Διατήρηση της πόλης μας δίνει τη δυνατότητα να πάρετε μια πλήρη εικόνα της πολιτικής και κοινωνικής ζωής σε αυτή την περίοδο. Μπορούμε να καταλάβουμε εάν είχε ή όχι μία κεντρική διοίκηση, εάν επιβάλλοντα φόροι ,, τι είδους γεωργία ήταν εκεί και πώς διεξήχθη η πολιτική σε αυτά τα χρόνια, εξηγεί ο Δρ Yasur-Landau".
ΤΕΜΑΧΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΠΕΔΟ
Η πρόσφατη ανασκαφική περίοδος επέτρεψε στους ερευνητές να συνάψουν συμπεράσματα στις πολιτιστικές επιλογές αυτών, που κυβερνούσαν. Κατά την διάρκεια ανασκαφών στο Tελ Hazor στο βόρειο τμήμα της Γαλιλαίας, τη μεγαλύτερη πόλη τής Χαναάν εκείνης της περιόδου, έχουν ανακαλυφθεί πολλά υπολείμματα έργων γλυπτικής συριακής και της Μεσοποταμίας στυλ, όμως κανένα αποδεικτικό στοιχείο αυτού του ύφους της τέχνης ανακαλύφθηκαν στο Τελ Kabri.
Μέχρι σήμερα, τα υπολείμματα μιας τοιχογραφίας σε ένα στυλ που ήταν κοινό στο νησί της Σαντορίνης (Θήρα), ανακαλύφθηκε και κατά τη διάρκεια των προηγούμενων εποχών στην περιοχή Τελ Kabri, θα μπορούσε να έχει θεωρηθεί ως μεμονωμένο περιστατικό. Ωστόσο, τα ευρήματα συμπληρωματικών ανασκαφών ενισχύουν την εικασία, ότι αυτή ήταν μια πόλη που όχι μόνο είχε εμπορικές σχέσεις με μεσογειακά αιγαιακά βασίλεια, αλλά επίσης προτιμούσε να σχετίζεται και πολιτιστικά με αυτά. "Σε αντίθεση με την Ασώρ, η οποία διατηρούσε εμπορικές και πολιτιστικές σχέσεις με τη Συρία και τη Μεσοποταμία, οι κυβερνήτες της πόλης στο Τελ Κάμπρι συνειδητά επέλεξαν την μεσογειακή σχέση των αιγαιακών πολιτισμών, οι οποίοι αδιαμφισβήτητα έδειχναν πιο εξωτικοί στους ντόπιους κατοίκους», εξηγεί ο Δρ Yasur-Landau.
Επιπρόσθετα ευρήματα κατά τη διάρκεια της προηγούμενης περιόδου ανασκαφών φωτίζουν άλλες γωνίες με την ζωή στην πόλη .
ΜΙΚΡΟΣ ΠΙΘΟΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΚΑΦΗΣ |
ΜΕΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΕΔΩ ΟΙ ΑΝΑΣΚΑΦΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΙ ΟΤΙ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΙ ΜΙΝΩΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΝΩΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΑ. ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ Ο ΑΠΛΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΘΝΟ- ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ....ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ....!
Ποιοι ήταν οι Χαναναίοι; (ΜΙΝΩΙΤΕΣ)
Τα θραύσματα και τα απορρίμματα που βρίσκονται σε όλη τη Γη του σημερινού Ισραήλ, που προηγείται της Εποχής του Σιδήρου δεν αθροίζονται σε μια εγγράμματη κοινωνία, ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι αυτή η γη που οριοθετείται από την Αίγυπτο και τη Μεσοποταμία.
Και οι δύο είχαν πολύ προηγμένους πολιτισμούς από τη Μέση Εποχή του Χαλκού, και ο καθένας είχε εξαιρετικά προηγμένα συστήματα γραφής. Στην πραγματικότητα, το σύστημα της Μεσοποταμίας με σφηνοειδή είχε χρησιμοποιηθεί από όλους στην περιοχή, για διοικητικούς σκοπούς και τη διεθνή επικοινωνία.
"Το λειτουργικό σύστημα της Αρχαίας Εγγύς Ανατολής ήταν σφηνοειδής γραφή . Θα μπορούσατε να το αποκαλέσετε Σφηνοειδής OS »(ΕΝΝΟΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ) , λέει ο Assaf Yasur-Landau . "Το σύστημα αυτό, που διήρκεσε για περισσότερο από 3.500 χρόνια, ήρθε προ-συσκευασμένο με μια κοσμοθεωρία, και έχει μια ομαλή λειτουργία στην Μεσοποταμίας. Αυτή η άποψη του κόσμου σε αυτό το σύστημα επικεντρώνεται γύρω από έναν βασιλιά που κυβερνά ελέω Θεού, όπως μπορεί να το δει κανείς σε ένα μεγάλο μέρος της τέχνης της αρχαίας Εγγύς Ανατολής. Αυτό το «λογισμικό» χρησιμοποιείται σχεδόν σε όλα τα εδάφη της περιοχής - εκτός από το Levant Λεβάντε ». Αλλά μήπως αυτή κοσμοθεωρία ισχύουν για τους ανθρώπους εδώ ; Προφανώς όχι:. Σύμφωνα με τον Yasur-Landau, νέα αρχαιολογικά στοιχεία δείχνουν ότι ξεχώρισε από τους λαούς της περιοχής της Εγγύς Ανατολής με την ανάπτυξη μιας πολύ διαφορετικής μορφή διακυβέρνησης μυστηριώδη με αραιά διάσπαρτα παλάτια Ακόμα και τα ανάκτορα της Μέσης Εποχής του Χαλκού - 4.000 / 3.500 χρόνια πριν - ήταν διαφορετικά από εκείνα των γειτόνων τους.
Και οι δύο είχαν πολύ προηγμένους πολιτισμούς από τη Μέση Εποχή του Χαλκού, και ο καθένας είχε εξαιρετικά προηγμένα συστήματα γραφής. Στην πραγματικότητα, το σύστημα της Μεσοποταμίας με σφηνοειδή είχε χρησιμοποιηθεί από όλους στην περιοχή, για διοικητικούς σκοπούς και τη διεθνή επικοινωνία.
"Το λειτουργικό σύστημα της Αρχαίας Εγγύς Ανατολής ήταν σφηνοειδής γραφή . Θα μπορούσατε να το αποκαλέσετε Σφηνοειδής OS »(ΕΝΝΟΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ) , λέει ο Assaf Yasur-Landau . "Το σύστημα αυτό, που διήρκεσε για περισσότερο από 3.500 χρόνια, ήρθε προ-συσκευασμένο με μια κοσμοθεωρία, και έχει μια ομαλή λειτουργία στην Μεσοποταμίας. Αυτή η άποψη του κόσμου σε αυτό το σύστημα επικεντρώνεται γύρω από έναν βασιλιά που κυβερνά ελέω Θεού, όπως μπορεί να το δει κανείς σε ένα μεγάλο μέρος της τέχνης της αρχαίας Εγγύς Ανατολής. Αυτό το «λογισμικό» χρησιμοποιείται σχεδόν σε όλα τα εδάφη της περιοχής - εκτός από το Levant Λεβάντε ». Αλλά μήπως αυτή κοσμοθεωρία ισχύουν για τους ανθρώπους εδώ ; Προφανώς όχι:. Σύμφωνα με τον Yasur-Landau, νέα αρχαιολογικά στοιχεία δείχνουν ότι ξεχώρισε από τους λαούς της περιοχής της Εγγύς Ανατολής με την ανάπτυξη μιας πολύ διαφορετικής μορφή διακυβέρνησης μυστηριώδη με αραιά διάσπαρτα παλάτια Ακόμα και τα ανάκτορα της Μέσης Εποχής του Χαλκού - 4.000 / 3.500 χρόνια πριν - ήταν διαφορετικά από εκείνα των γειτόνων τους.
Ίσως δεν υπήρχε τίποτε να αναδιανέμει, όπως υποδεικνύεται από την αρχαία αιγυπτιακή οδηγία του Μέσου Βασίλειου στον βασιλιά Merikare, που απεικόνιζαν το Levant ως ο τόπος που μαστίζεται από δυσκολίες διαβίωσης, ενδημικού πολέμου και έλλειψη της διακυβέρνησης του.
Αλλά θα μπορούσε να υπάρξει άλλη εξήγηση. Πάνω από 120 χρόνια ανασκαφών έχουν αποδείξει ότι τα παλάτια της Λεβαντίνης της Μέσης Εποχής του Χαλκού άνθισαν πριν από την άφιξη της σφηνοειδούς ως διοικητική μορφή γραφής της γης.
Έτσι, ο πολιτισμός αναπτύχθηκε στην περιοχή το αντίθετο από αυτόν της Μεσοποταμίας και της Αιγύπτου στα συστήματα. Εδώ προφανώς, ότι για πρώτα υπήρξαν παλάτια, στη συνέχεια, έχουμε την αστικοποίηση, και μόνο πολύ αργότερα, το γράψιμο. Ακόμη και τότε, το γράψιμο φαίνεται οτι σπάνια χρησιμοποιείται και για διοικητικούς σκοπούς. Έτσι, από τη στιγμή που έφτασε η σφηνοειδή γραφή εδώ , μπορεί να έχει σημασία για την ανάπτυξη της κοινωνίας της περιοχής .
(ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΤΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΩΙΤΕΣ ΜΙΑ ΒΑΣΗ ΟΧΥΡΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΕ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΑΡΧΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΟΠΩΣ ΕΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΜΑΙ ΦΥΛΗ ΜΙΚΡΗ Η ΜΕΓΑΛΗ ... ΑΥΤΟ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΥΝΗΓΟΡΕΙ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΤΕΛ ΚΑΜΠΡΙ.)
Όμως οχι μόνο δεν χρησιμοποιούν οι κάτοικοι το περιφερειακό πρότυπο, το λειτουργικό σύστημα σφηνοειδούς γραφής δηλαδή αλλά δεν : άφησαν πίσω τους εικόνες του τρόπου διακυβέρνησης. Οι μόνες πληροφορίες που έχουμε σχετικά με τους εδώ κυβερνήτες προέρχεται από τις πολύ αργότερα επιγραφές της Αμάρνα με γράμματα, που χρονολογούνται από τα μέσα του 14ου αιώνα π.Χ., και ακόμα και εκεί οι άρχοντες δεν είχαν το στυλ ως βασιλιάδες - εκτός από το βασιλιά της Ασωρ, ο οποίος συνδέεται με τον πολιτισμό της Συρίας, όπως επισημαίνει ο Yasur-Landau ο οποίος σημειώνει ότι το ίδιο πρόβλημα υπάρχει στη μινωική Κρήτη, όπου δεν υπάρχει ακόμα καμία συγκεκριμένη απόδειξη για το ποιος ήταν υπεύθυνος για το ανάκτορο της Κνωσού, για παράδειγμα.
Αλλά θα μπορούσε να υπάρξει άλλη εξήγηση. Πάνω από 120 χρόνια ανασκαφών έχουν αποδείξει ότι τα παλάτια της Λεβαντίνης της Μέσης Εποχής του Χαλκού άνθισαν πριν από την άφιξη της σφηνοειδούς ως διοικητική μορφή γραφής της γης.
Έτσι, ο πολιτισμός αναπτύχθηκε στην περιοχή το αντίθετο από αυτόν της Μεσοποταμίας και της Αιγύπτου στα συστήματα. Εδώ προφανώς, ότι για πρώτα υπήρξαν παλάτια, στη συνέχεια, έχουμε την αστικοποίηση, και μόνο πολύ αργότερα, το γράψιμο. Ακόμη και τότε, το γράψιμο φαίνεται οτι σπάνια χρησιμοποιείται και για διοικητικούς σκοπούς. Έτσι, από τη στιγμή που έφτασε η σφηνοειδή γραφή εδώ , μπορεί να έχει σημασία για την ανάπτυξη της κοινωνίας της περιοχής .
(ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΤΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΩΙΤΕΣ ΜΙΑ ΒΑΣΗ ΟΧΥΡΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΕ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΑΡΧΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΟΠΩΣ ΕΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΜΑΙ ΦΥΛΗ ΜΙΚΡΗ Η ΜΕΓΑΛΗ ... ΑΥΤΟ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΥΝΗΓΟΡΕΙ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΤΕΛ ΚΑΜΠΡΙ.)
Όμως οχι μόνο δεν χρησιμοποιούν οι κάτοικοι το περιφερειακό πρότυπο, το λειτουργικό σύστημα σφηνοειδούς γραφής δηλαδή αλλά δεν : άφησαν πίσω τους εικόνες του τρόπου διακυβέρνησης. Οι μόνες πληροφορίες που έχουμε σχετικά με τους εδώ κυβερνήτες προέρχεται από τις πολύ αργότερα επιγραφές της Αμάρνα με γράμματα, που χρονολογούνται από τα μέσα του 14ου αιώνα π.Χ., και ακόμα και εκεί οι άρχοντες δεν είχαν το στυλ ως βασιλιάδες - εκτός από το βασιλιά της Ασωρ, ο οποίος συνδέεται με τον πολιτισμό της Συρίας, όπως επισημαίνει ο Yasur-Landau ο οποίος σημειώνει ότι το ίδιο πρόβλημα υπάρχει στη μινωική Κρήτη, όπου δεν υπάρχει ακόμα καμία συγκεκριμένη απόδειξη για το ποιος ήταν υπεύθυνος για το ανάκτορο της Κνωσού, για παράδειγμα.
Η ανασκαφή η οποία διατηρείται το κτήριο, παλάτι ή οικία σήμερα δείχνει ότι αναπτύσσεται και εξελίσσεται μέχρι τέλος του, ξεκίνησε ως ένα φρούριο, και κατέληξε ως ένα παλάτι με πολλαπλές αίθουσες. Πολύ παχιά συσσώρευση σε επιφάνειες δαπέδου είναι σαφείς, δείχνοντας ότι ο χώρος χρησιμοποιείται συνεχώς:. Παλαιότερα οικοδομήματα ήταν απλά και μετά απορροφούνται από νέα μεγαλύτερα και έγινε πιο εξειδικευμένη η αρχιτεκτονική τους .
ΤΟΙΧΟΙ ΜΕ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Αν και το παλάτι έχει πολλές αίθουσες και ένα ναό που μοιάζει με δωμάτιο (ΟΠΩΣ ΤΑ ΜΙΝΩΙΚΑ ΠΑΛΑΤΙΑ) με εξειδικευμένη εσοχή (αλλά όχι λατρευτική ευρήματα), δεν εντοπίστηκαν κατοικημένες συνοικίες. Το πιο πιθανό να ήταν στον τελευταίο όροφο, η οποία κατέρρευσε. άλλο διαφωτιστικό εύρημα από τις ανασκαφές του 2013 ήταν ένα συγκρότημα αποθήκευσης με πάνω από 40 μεγάλα πιθάρια, δοκιμάζονται σήμερα για την ανάλυση των υπολειμμάτων.
Η κρύπτη αυτή φαίνεται να είναι για πιθάρια με κρασί και μπορεί να φαίνεται εντυπωσιακή, αλλά αυτό ωχριά σε σύγκριση με αποθήκες που βρέθηκαν στην Κνωσό και άλλα Μινωικά παλάτια, τα οποία θα μπορούσαν να έχουν 250 πίθους ή περισσότερους . "Αυτό δείχνει ότι αυτό δεν είναι ένα παράδειγμα ενός αναδιανεμητικού τύπου οικονομίας, αλλά μάλλον στοιχεία αρκετά λίγο κρασί για να ικανοποιήσει τις ετήσιες ανάγκες της ελίτ του παλατιού και των εξαρτωμένων της», εξηγεί ο Yasur-Landau.
ΤΟ ΤΕΛ ΚΑΜΠΡΙ ΕΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΟΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΕΛΙΩΝΕΙ Η ΕΥΦΟΡΗ ΓΗ .ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΚΟΥΡΟ ΠΡΑΣΙΝΟ.
(Ή ΜΠΟΡΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ Ή ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΝΑ ΕΚΚΕΝΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥ ΕΝΟΙΚΟΥΣ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΕΔΩ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ....)
Τα υπολείμματα κατανάλωσης ζωικών τροφών μιλούν ότι οι άρχοντες διατρέφονται όπως οι κοινοί , έτσι οι κάτοικοι στο παλάτι έτρωγαν κυρίως κρέατα εκ των προβάτων και αιγών, αλλά και τη μίξη του με βατράχια και καβούρια.(ΠΑΡΟΤΙ ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ 5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΤΗ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΛΑΟ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ) αλλά δεν έτρωγαν χοιρινό….! Αυτό έρχεται σε έντονη αντίθεση με το υπόλοιπο της αρχαίας Εγγύς Ανατολής.Επίσης, αλλού οι κάτοικοι σε ένα παλάτι φρόντιζαν να ενημερώσουν τους πάντες για την ανδρεία τους, .. όπως φαίνεται σε σκηνές κυνηγιού . Τέτοιες σκηνές δεν βρέθηκαν στο Kabri .
(ΑΥΤΟ ΚΥΡΙΑ ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΗΝ ΜΙΝΩΙΚΗ ΜΥΚΗΝΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ ΕΔΩ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΑ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ.)
Τα ρύθρα πεζοδρομίου στο κτήριο «ορθοστάτης»
αυτό ήταν ένα παλάτι - ή απλά ένας πραγματικά μεγάλος οίκος ;
ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΝΩΙΚΟ ΠΑΛΑΤΙ Ή ΟΙΚΙΑ ΣΕ ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Πολλά πράγματα δείχνουν ότι το Kabri πραγματικά είναι ένα οίκος -. Ένα μεγάλο κτήμα βλέπει το Kabri ως το μεγαλύτερο ας πούμε , νοικοκυριό στην πόλη, όπως πρέπει να ήταν. "Χάρη στη μακροχρόνια επαφή με άλλες οικογένειες , κατάφερε να συγκεντρώσει την επιρροή, τα χρέη, τις υποσχέσεις, αξιώσεις ακινήτων και γης», (ΕΔΩ Ο ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΑΝ... ΕΒΡΑΙΟΣ…!)
"Πώς ήταν οργανωμένοι ;
….Αν ήταν οργανωμένοι σαν ένα μεγάλο νοικοκυριό ,ουσιαστικά χρειάζεται λίγη ή καθόλου φορολογία. Ορισμένα από τα εμπορεύματα πρέπει να έχουν πάει στο παλάτι από τους άλλους ανθρώπους στην περιοχή, αλλά το πιθανότερο είναι ότι ήταν μέσω ενός συστήματος υποχρέωσης από άλλα μεγάλα νοικοκυριά. " Με βάση τα στοιχεία, Yasur-Landau υποθέτει ότι το παλάτι δεν περιείχε περισσότερο από μερικές δεκάδες κατοίκους, που ζουν αφειδώς σε ένα τεράστιο χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων στις οποίες πολλοί άνθρωποι θα μπορούσαν να λάβουν μέρος.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΖΩΓΡΑΦΙΣΜΕΝΑ ΟΣΤΡΑΚΑ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΣ |
Αυτοί μπορεί να κυμαίνονται "από 500 άνθρωποι που τρώνε ένα γεύμα στην αυλή με ίσως μερικές δεκάδες να μπορούν να πίνουν κρασί στην κεντρική αίθουσα του παλατιού και με λίγους ελίτ να διαβιούν πίνοντας κρασί και τρώγοντας κρέας αιγοπροβάτων στην ορθοστατική δομή που βρέθηκε », λέει ο Yasur-Landau.
Αυτή τη στιγμή , φαίνεται ότι το Kabri ήταν ένα σπιτικό και αργά εξελισσόμενο σε παλάτι που όμως δεν άφησαν πίσω τους κανένα σημάδι της διοίκησης τουλάχιστον τα μέχρι τώρα ευρήματα . Ήταν ένα σύστημα που κατάφερε να εδραιωθεί πριν η σφηνοειδής φτάσει σε αυτό το τμήμα της περιοχής . αυτό διήρκεσε χωρίς διακοπή για πάνω από 250 χρόνια. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει καμία απόδειξη βίαιης καταστροφής σε όλη του την διάρκεια , φαίνεται να δείχνουν την ανάπτυξη μιας οικογένειας ή δυναστείας.. Μια σχετικά μικρή ομάδα ανθρώπων φαίνεται να έχει διατηρήσει ένα παλάτι με καμία φορολογία ούτε διοίκηση, χωρίς αίθουσες αποθήκευσης μεγάλης κλίμακας, χωρίς ένα στοιχείο από σφηνοειδή «Είναι πολύ πιθανό ότι οι αρχαίοι αυτοί κάτοικοι είναι περισσότερο ένα μέρος του μεσογειακού Αιγιακού κόσμου παρά από την υπόλοιπη περιοχή καταλήγει ο "Yasur-Landau
.
ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΕΥΣΗΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΠΟΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ.... ΧΑΝΑΝΑΙΟΥΣ..... ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΙΝΩΙΤΕΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑΖΟΜΕΝΟ ΣΗΜΕΡΑ ΤΕΛ ΚΑΜΠΡΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΑ , ΔΕΙΧΝΕΙ ΜΙΑ ΜΙΝΩΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΙΣΧΥΡΗ Η ΟΠΟΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΟΝΤΑΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ Ή ΕΝΑΣ ΤΟΠΟΣ ΕΞΟΡΙΑΣ Ή ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ Ή ΕΝΔΙΑΜΕΣΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΟΥ ΟΙ ΜΙΝΩΙΤΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ, ΚΥΡΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ.
ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΟΙΚΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ.
ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΟΙΚΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ.