O Ηρακλής σε συμπόσιο. 500-490 π.Χ Παρίσι, Μουσείο του Λούβρου |
αποσπασματικά αγγεία σε συλλογές σε όλο τον κόσμο. Από την πρώτη δημοσίευση που ο Beazley έκανε την αναγνώριση του έργου του ζωγράφου το 1911, οι αποδόσεις σε αυτόν τον αξιόλογο και παραγωγικό Αθηναίο καλλιτέχνη έχει αυξηθεί σε πάνω από 300 έργα, καθώς και η εκτίμηση για το εκλεπτυσμένο και κομψό στυλ του δεν έχει εξασθενίσει με το πέρασμα του χρόνου της τέχνης του .
Έκτακτος δανεισμός θα γίνει από : Antikensammlung, Staatliche Museen zu Berlin- Μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι- Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο- Κρατική αρχαιολογική συλλογή Μονάχου και Γλυπτοθήκη του Μονάχου- Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης- Kunsthistorisches Museum της Βιέννης- Μουσείο Ashmolean της Οξφόρδης- Μουσείο Καλών Τεχνών, Βοστώνη- και Μουσεία του Βατικανού, μεταξύ των άλλων θεσμικών οργάνων, θα πρέπει να περιλαμβάνονται στο πλευρό των μεγάλων αντικειμένων από το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου του Princeton και από ιδιωτικές συλλογές...Είδατε πόσοι μοιράζονται τα κλεμμένα αντικείμενα της Ελληνικής τέχνης;...
Αμαζονομαχία με παρουσία του Ηρακλή , 490-480 π.Χ Κεραμικό. Antikenmuseum Basel und Sammlung Ludwig (BS 453) |
Ο Αθηναίος ζωγράφος και ο κόσμος του έχει επιμεληθεί από τον J. Michael Padgett, επιμελητή της αρχαίας τέχνης στο Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου του Princeton, του οποίου τα κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντα είναι η Ελληνική τέχνη και αρχαιολογία, ιδιαίτερα η αττική αγγειογραφία.
Η πρεμιέρα της έκθεσης είναι στο Πανεπιστήμιο του Princeton Μουσείο Τέχνης την 4η του Μαρτίου έως 11, Ιουνίου του 2017,"Αυτή η έκθεση δίνει την ολική ,αλλά την μοναδική εμπειρία πρόσβασης στον κόσμο της αρχαίας Ελλάδας περίπου 2.500 χρόνια πριν, ενιαία αλλά και μέσα από τα χέρια ενός ανώνυμου Έλληνα καλλιτέχνη », σημειώνει ο James Steward,παράγοντας της Έκθεσης «Ο καρπός της ζωής της σκέψης και της έρευνας, αυτή η έκθεση μας φέρνει σε πολύ στενή επαφή με έναν από τους μεγάλους καλλιτέχνες του αρχαίου κόσμου και με αυτόν τον τρόπο μπορεί και μας θυμίζει τη δύναμη του κάθε καλλιτέχνη τότε και τώρα."
Ερυθρόμορφος κρατήρας με νεαρό άνδρα να παίζει με τσέρκι κρατώντας ένα πουλί από τη μία πλευρά με τον Δία κρατώντας ένα σκήπτρο από την άλλη.-500-490 π.Χ Παρίσι, Μουσείο του Λούβρου, |
Οι περισσότεροι στην αττική αγγειογραφία των πέμπτο και έκτο αιώνα π.Χ., δεν υπέγραφαν το έργο τους, γιατί άλλωστε ; Οι τότε αναγνώριζαν το έργο κάθε καλλιτέχνη από το ίδιο το έργο Ο Beazley αναγνώρισε το χέρι του ίδιου καλλιτέχνη σε μια σειρά από ερυθρόμορφα αγγεία του πρώτου τριμήνου του πέμπτου αιώνα π.Χ. σε διάφορες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές σε μια δημιουργική έρευνα το 1911 σε άρθρο στην Εφημερίδα των Ελληνικών Σπουδών, τους αποδίδεται σε ανώνυμο Αθηναίο τεχνίτη τον οποίο ονόμασε ο « Ζωγράφος του Βερολίνου ».Τον Beazley και άλλους μελετητές είχαν προσελκύσει η κομψή και λεπτή λεπτομερή απόδοση στο ύφος του καλλιτέχνη, τα οποία καθορίζουν το έργο του, εκτός από εκείνη των άλλων συγχρόνων του καλλιτεχνών στην Αθήνα και αλλού .
Τα αγγεία ποικίλλουν σε μέγεθος, σε σχήμα και σε αντικείμενα, αλλά το καθένα είναι βαμμένο σε ξεχωριστό στυλ του καλλιτέχνη, ακόμη όμορφο είναι και τα πολλά ζώα που εμφανίζονται στο έργο του, καθώς επίσης πρέπει να είναι ο σκύλος το πιο αξιολάτρευτο από όλα όπως και σε όλες τις μορφές της ελληνικής τέχνης.Οι δυναμικές σκηνές της πρακτικής λατρείας, αθλητικές και μουσικές παραστάσεις, και το πλούσιο σώμα του ελληνικού μύθου και το επικό στοιχείο εκπροσωπούνται σε νέες συνθέσεις που αποδεικνύουν την καλλιτεχνική εκλέπτυνση του ζωγράφου στην ς, πολυφασική του καριέρα.
Άλλοι κορυφαίοι έλληνες καλλιτέχνες της περιόδου,εκείνης πολλοί από τους στενούς συνεργάτες του Αθηναίου « Ζωγράφου του Βερολίνου », εκπροσωπούνται στην έκθεση και έτσι μπορεί να διαμορφώσει ένα ευρύτερο πλαίσιο για την εποχή για τον επισκέπτη.
Όπως ο πιθανόν δασκάλος του Φειδίας κύριος αντίπαλός του, ο Ζωγράφος του Κλεοφράδη μαθητές του Ερμώνακτα (Ερμώναξ) , ο «Ζωγράφος της Providence» και ς ο «Ζωγράφος του Αχιλλέα» οπαδούς, όπως ο «Ζωγράφος Dutuit » και καλλιτέχνες που ειδικεύονται στη διακόσμηση κανθάρων για οίνο κρασί: Ονήσιμος, Μάκρων,ο «Ζωγράφος του Βρύγου» και ο «Ζωγράφος του Τριπτόλεμου» .
Μελανόμορφος αμφορέας Παναθηναϊκό βραβείο - Δρομείς, -480-470 π.Χ . Συλλογή του Γρηγορίου Callimanopulos |
Μια διεθνής επιστημονική διάσκεψη για την αθηναϊκή αγγειογραφία των περιόδων Ύστερη Αρχαϊκή και για την Πρώιμη Κλασική περίοδο, που θα διοργανωθεί στο πλαίσιο της έκθεσης, θα πραγματοποιηθεί στο Princeton την 1η Απριλίου, 2017.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ «ΖΩΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ»