Ξαναζωντάνεψε το ευβοιώτικο εμπορικό πλοίο μετά από 2500 χρόναι |
ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Το ελληνικό εμπορικό πλοίο έχει (είχε) περίπου 12,5 μ. μήκος και 4 μ. πλάτος και είχε χωρητικότητα φορτίου περίπου 15 τόνους. Δεκατρείς τόνοι από πέτρες και άλλα δομικά στοιχεία βρέθηκαν κατά την ανασκαφή, όπου ήταν η πλειοψηφία των πετρωμάτων .Είναι από αυτά που χρησιμοποιούνται για στέγες, δάπεδα αλλά και άλλα διακοσμητικά αντικείμενα όπου προέρχονται από το ελληνικό νησί της Εύβοιας, βορειοανατολικά της Αθήνας, όπου ήταν η πατρίδα του ιδιοκτήτη.
Μέλη του Πανεπιστημίου της Χάιφα και από την Υπηρεσία Αρχαιοτήτων του Ισραήλ κατασκεύασαν ένα πανομοιότυπο αντίγραφο σκάφος 2.500 ετών ενός Έλληνα έμπορου στο λιμάνι της Χάιφα τον Μάρτιο του 2017
Το Ελληνικό πλοίο ερχόμενο από την Εύβοια και μέσω Κύπρου ήρθε προσάραξε 500 χρόνια πριν από τη γέννηση του Χριστού, στην ακτή, αλλά ανακαλύφθηκε το 1985 νότια μιας ισραηλινής πόλης στην βόρεια Παλαιστινιακή ακτή ,όπου τρία χρόνια αργότερα, ανελκύθηκε κατά την δήλωση του Πανεπιστήμιου της Χάιφα και το Υπηρεσία Αρχαιοτήτων του Ισραήλ Ήταν εξαιρετικά διατηρημένο έτσι όπως ήταν θαμμένο κάτω από άμμο για δύο χιλιετίες και, ως εκ τούτου προστατευόμενο από τη διάβρωση, ανέφερε ο αρχαιολόγος Avner Hilman της Υπηρεσίας Αρχαιοτήτων .
Το πλοίο ήταν φορτωμένο με ένα πολύ βαρύ φορτίο σχιστόλιθου που προέρχονταν από την Κύπρο, και μετά από ένα σφάλμα πλοήγησης , προσάραξε σε μια αμμουδιά κοντά στην ακτή και θάφτηκε», είπε Το αντίγραφο του 2500 ετών πλόα ανοικοδομήθηκε χρησιμοποιώντας όπως λένε οι ερευνητές τα ίδια υλικά, τις μεθόδους και τα εργαλεία, σε αυτό το πρωτότυπο, το οποίο απέπλευσε υπό την επίβλεψη μιας ομάδας από το πανεπιστήμιο της Χάιφα
Επίσης είπε ότι η κατάσταση του ναυαγίου ήταν «εξαιρετική» λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία του.
Η καρίνα, πολλές ξύλινες πλάκες, 14 αντηρίδες και η βάση του ιστού βρέθηκαν άθικτα, προσφέροντας ερευνητές σπάνια στοιχεία για το πώς χτίστηκαν αυτά τα πλοία, ανέφερε η δήλωση.
Οι εργασίες για την οικοδόμηση το κτίσιμο ενός αντιγράφου του ελληνικού΄ εμπορικού πλόα ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια, χρησιμοποιώντας αρχαίες τεχνικές, συμπεριλαμβανομένης μιας εργαλειοθήκης που βρέθηκαν στο ναυάγιο…!.
Ο Hilman είπε ότι οι τεχνικές της ναυπηγικής βιομηχανίας τότε από τους Έλληνες ήταν τόσο διαφορετική και μην έχοντας την γνώση εμείς σήμερα οπότε έπρεπε να λειτουργήσουμε τα πράγματα κατά την δική μας κρίση ή αυτοσχεδιασμό. Έδωσε ως παράδειγμα το γεγονός ότι οι νευρώσεις του πλοίου εγκαταστάθηκαν ,τοποθετήθηκαν τελευταία, μετά την καρίνα και το εξωτερικό κέλυφος. Σήμερα οι νευρώσεις είναι από τα πρώτα τμήματα που πρόκειται να τοποθετηθούν κατά την ναυπήγηση ενός πλοίου .