Μια περιοχή που πραγματικά μπορεί να αποτελέσει προορισμό για τουρίστες τόσο του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού.
Αναμενόμενο ο αρχαιολογικός πλούτος της Μαρώνειας να έρθει στο φως με την έναρξη των εργασιών στον υπό κατασκευή δρόμο Μαρώνεια-Δίκελλα. Αυτό βέβαια έχει καταγραφεί ξανά από τις σελίδες της εφημερίδας μας, όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι τοποθετήσεις στην 35η επιστημονική συνάντηση για το αρχαιολογικό έργο στη Μακεδονία και τη Θράκη.
Η επιστημονική συνάντηση για το αρχαιολογικό έργο στη Μακεδονία και τη Θράκη (AEMΘ), πραγματοποιήθηκε στις 9-10 Μαρτίου με 68 ανακοινώσεις σχετικές με την έρευνα που διεξάγεται στον βορειοελλαδικό χώρο, από τον Έβρο ως την Καστοριά. Οι εργασίες της συνάντησης πραγματοποιηθήκαν στην αίθουσα τελετών του παλαιού κτηρίου της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αλλά υπήρχε η δυνατότητα για όποιον ενδιαφερόταν να παρακολουθήσει μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας zoom. Στη συνάντηση μεταξύ άλλων έγινε αναφορά στις αρχαιολογικές εργασίες στον αρχαιολογικό χώρο Μαρώνειας, στο πλαίσιο του έργου «Βελτίωση - Διαμόρφωση οδού Μαρώνειας-παραλίας Πετρωτών-ορίων Ν. Έβρου».
Τα ευρήματα*
Η όλη περιοχή είναι πλούσια σε αρχαιολογικά ευρήματα και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ροδόπης παρουσίασε τα ευρήματα που έφερε ο δρόμος στο φως μέχρι στιγμής, καθώς οι εργασίες κατασκευής βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη και δεν αποκλείεται να αποκαλυφθούν και άλλες αρχαιολογίες.
Στη Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 1+600 (σ.σ. απέναντι από την κύρια είσοδο του αρχαίου θεάτρου Μαρώνειας) αποκαλύφθηκαν δύο κάθετοι τοίχοι. Στην εσωτερική πλευρά του ενός τοίχου σώζονται τμηματικά οι απαρχές τριών τοιχίων. Η απόσταση μεταξύ των τοιχίων δεν είναι σταθερή, δηλαδή δεν παρουσιάζουν ομοιομορφία ως προς το μήκος και το πλάτος τους. Τα ευρήματα που ανακαλύφθηκαν μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν έξι χάλκινα νομίσματα και ένα ακέφαλο ειδώλιο γυναικείας μορφής. Η κεραμική και τα νομίσματα χρονολογούν το κτίριο στα τέλη του 4ου και στις αρχές του 3ου αι. π.Χ.
Επίσης στη Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 1+300 μόλις 75 μέτρα από το αρχαίο θέατρο της Μαρώνειας αποκαλύφθηκε τμήμα κτιρίου. Μεταξύ άλλων στον ίδιο χώρο βρέθηκαν χάλκινη αιχμή βέλους μια δεύτερη με μονόγραμμα «ΕΒ», καθώς και 11 χάλκινα νομίσματα. Να τονιστεί ότι στον συγκεκριμένο χώρο βρέθηκαν και άλλα ευρήματα όπως αντικείμενα και άλλα νομίσματα.
Ακόμη στη Χ.Θ. 1+200 που βρίσκεται κοντά στο Ιερό του Διονύσου έχει αποκαλυφθεί τετράπλευρος χώρος. Από την διερεύνηση της περιοχής της οποίας η ανασκαφή δεν έχει ολοκληρωθεί, έχει έρθει στο φως σημαντική ποσότητα χρηστικής κεραμικής, καθώς και άλλα ευρήματα όπως τμήματα από πήλινα ειδώλια, από τα οποία σώζεται αποσπασματικά και ένα ειδώλιο φτερωτής μορφής. Βρέθηκαν επίσης 35 χάλκινα νομίσματα στην ευρύτερη περιοχή.
Το έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη για τον δρόμο έχει καταγραφεί πολλάκις στο παρελθόν. Έχει προϋπολογισμό περί των 14εκ. ευρώ και σύμβαση περί των 7εκ. ευρώ. Χρηματοδοτείται μέσω του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας. Ο δρόμος θα είναι συνολικού μήκους 14 χιλιομέτρων. Θα ξεκινάει νότια της Μαρώνειας, θα διέρχεται από το αρχαίο θέατρο, θα διασχίζει την περιοχή της Μαρμαρίτσας και τα τείχη της αρχαίας Ισμάρας, θα συνεχίζει πάνω από την παραλία Πετρωτών και τον αρχαιολογικό χώρο Μεσημβρίας-Ζώνης και θα καταλήγει στον υπάρχοντα δρόμο προς Δίκελλα και Μάκρη.
Στα τμήματα όπου δεν υπάρχουν αρχαιολογικοί περιορισμοί ο δρόμος θα έχει πλάτος 6,5 μέτρα, ενώ σε σημεία όπου υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα το πλάτος θα προσαρμόζεται ανάλογα με τον διαθέσιμο χώρο. Κατά μήκος του δρόμου θα κατασκευαστούν τέσσερις χώροι στάθμευσης (νότια της Μαρώνειας, στα Μακρά Τείχη, στη Σύναξη και στη διασταύρωση προς Άγιο Ευγένιο) καθώς και δύο φωταγωγημένοι ισόπεδοι κόμβοι (στις διασταυρώσεις με τους δρόμους Μαρώνεια - Άγιο Χαράλαμπο και Πετρωτά - παραλία Πετρωτών).
Από το χώρο στάθμευσης νότια της Μαρώνειας μέχρι το αρχαίο θέατρο θα κατασκευαστεί λιθόστρωτος πεζόδρομος μήκους 1,4 χιλιομέτρου και πλάτους 2 μέτρων. Για την απορροή των υδάτων ο δρόμος θα διαθέτει συνολικά 78 τεχνικά, ενώ θα κατασκευαστεί και μία γέφυρα ανοίγματος 28,5 μέτρων.
Πηγή ://xronos.gr/Ανδρέας Αγελαρίδης