Η ΕΙΔΗΣΗ «ΠΑΙΖΕΙ» ΣΥΝΕΧΩΣ, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ ΚΥΡΙΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥΣ. Η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΕΓΙΝΕ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ.ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΜΠΛΟΓΚ ΚΑΙ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ ΝΑ ΑΝΑΜΕΤΑΔΙΔΕΤΑΙ....ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ; ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ;
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΙΔΗΣΗ ΜΕ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ ΜΑΣ
Μοναδική όσο η Αίγυπτος
Τρεις ερμηνείες για τη Σφίγγα του Μυκερίνου από την Χατσόρ
Η αποκάλυψη ενός μερικώς σωζόμενου μνημειακού αγάλματος Σφίγγας που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Αύγουστο στη θέση Τελ Χατσόρ του Ισραήλ συνεχίζει να προβληματίζει τους αρχαιολόγους που προσπαθούν να εξηγήσουν πώς βρέθηκε εκεί.
Το μήκους 50 εκ. άγαλμα φέρει ακόμη το κάτω μέρος των ποδιών της Σφίγγας και επιγραφή με το όνομα του Φαραώ Μυκερίνου και τον τίτλο “Αγαπημένος από όλες τις ψυχές της Ηλιούπολης”. Υπολογίζεται ότι ως πλήρες
θα έφτανε τα 1,50 μ. σε μήκος, και το μισό μέτρο σε ύψος. Σύμφωνα με τον αρχαιολόγο Αμνόν Μπεν-Τορ, πρόκειται για την πρώτη γνωστή Σφίγγα που ανήκει στον Μυκερίνο, που κυβέρνησε γύρω στα 2500 π.Χ. και είναι δημιουργός της τρίτης πυραμίδας της Γκίζας. Πρόκειται επίσης για το προγενέστερο δείγμα μνημειακής αιγυπτιακής γλυπτικής που έχει βρεθεί στην περιοχή.
Το Τελ Χατσόρ ήταν η πρωτεύουσα της Ν. Χαναάν, που ιδρύθηκε περίπου το 2700 π.Χ. και κατά την ακμή της κάλυπτε 80,94 εκτάρια γης, ενώ ήταν η πατρίδα για 20.000 Χανανίτες. Καταστράφηκε τον 13ο αι. π.Χ. (Σ.Ε.Δ ...ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΣΡΑΗΛΗΤΕΣ...!!!) και, όπως αναφέρει ο Μπεν-Τορ, «μετά από ένα χάσμα 150 ετών ξανακατοικήθηκε (ΔΕΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ) τον 11ο αι. π.Χ. από τους Ισραηλίτες που την κατείχαν μέχρι και το 732 π.Χ.», όταν καταστράφηκε από τους Ασσυρίους. ( Σ.Ε.Δ. ΟΙ ΣΗΜΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΦΥΛΕΣ ΕΔΩ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΣΕ .... ΙΣΡΑΗΛΙΤΕΣ...!!!)
Αλλά το πώς, το πότε και το γιατί ήρθε η Σφίγγα εκεί, παραμένει μυστήριο.
«Το να έφτασε την εποχή του Μυκερίνου είναι σχεδόν απίθανο, καθώς δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου σχέσεις μεταξύ της Αιγύπτου και της εποχής αυτής του κόσμου τότε. Η Αίγυπτος διατηρούσε επαφές με το Λίβανο, κυρίως μέσω του αρχαίου λιμανιού της Βύβλου, για να εισάγει ξύλο κέδρου από τη Μεσόγειο, οπότε δεν περνούσε από το Βόρειο Ισραήλ.”, λέει ο Μπεν-Τορ. (Σ.Ε.Δ.ΥΠΗΡΧΕ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΤΕ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΒΟΡΕΙΟ ΙΣΡΑΗΛ...!!!!)
Μια άλλη εκδοχή είναι ότι το άγαλμα ήταν μέρος των λαφύρων των Χανανιτών που κυρίευσαν την Κάτω Αίγυπτο μεταξύ του ύστερου 17ου και του πρώιμου 16ου αι. π.Χ. «Τα αιγυπτιακά αρχεία αναφέρουν ότι οι ξένοι εκείνοι ηγεμόνες… λαφυραγώγησαν και βεβήλωσαν τα τοπικά ιερά και έκαναν κάθε είδους απαίσια πράγματα, και είναι πιθανόν ότι η λεηλασία αυτή περιλάμβανε αγάλματα σαν κι αυτό», εξηγεί ο επιστήμονας. (Σ.Ε.Δ. Περί το 1720 π.Χ.: Εδραίωση των Υξώς στην Αίγυπτο). Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΟΥΣ ΥΞΟΣ ΣΕ ΧΑΝΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΙΣ ΦΥΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ, ΟΝΟΜΑΖΟΜΕΝΗΣ ΣΗΜΕΡΑ , ΧΑΝΑΑΝ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΙΣΡΑΗΛΙΤΕΣ ...!!!
Αλά για τον ίδιο τον Μπεν-Τορ, , ο πιο πιθανός τρόπος να έφτασε η Σφίγγα στη θέση όπου βρέθηκε είναι με τη μορφή δώρου που στάλθηκε από έναν μεταγενέστερο Αιγύπτιο ηγεμόνα.
«Η τρίτη εκδοχή είναι ότι έφτασε στην Χατσόρ λίγο μετά το ξεκίνημα του Νέου Βασιλείου, το 1550 π.Χ., κατά τη διάρκεια του οποίου η Αίγυπτος κυβερνούσε τη Χαναάν (Σ.Ε.Δ ΤΙΘΕΤΑΙ ΩΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΟΛΗ ΣΤΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΑΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ ΔΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΧΑΝΑΑΝ ...!!!) και διατηρούσε στενές επαφές με τους τοπικούς ηγεμόνες που διατηρήθηκαν στο θρόνο τους. Στην περίπτωση αυτή είναι πιθανόν το άγαλμα να στάλθηκε από κάποιον Αιγύπτιο βασιλιά στον βασιλιά της Χατσόρ, ως τον πιο σημαντικό της περιοχής».(Σ.Ε.Δ. ΕΔΩ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΙΣΡΑΗΛΙΤΗΣ Ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΓΕΛΟΥΣΑΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΙΕΡΕΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΕΣ ΓΑΤΕΣ ...!!!) Η καταστροφή δεν (ΔΙΟΡΘΩΣΗ δε) του αγάλματος συνδέεται ίσως με την έλευση νέων κατακτητών στην Χατσόρ ως αντίδραση στο παλαιό καθεστώς.
Η εύρεση της σφίγγας ήταν αναπάντεχη αλλά ταιριάζει με το αρχαιολογικό συγκείμενο στο χώρο. Όμως, για τον Μπεν-Τορ, το πραγματικά πολύτιμο εύρημα θα ήταν διάφορα αρχεία θαμμένα κάπου στην Χατσόρ και τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως ερμηνευτικό εργαλείο για την αρχαία πόλη.
«Ξέρω ότι υπάρχουν δύο αρχεία. Έχουμε ήδη 18 κείμενα από δύο περιόδους, τον 17ο και τον 14ο αι. π.Χ. Αν βρω τα αντίστοιχα αρχεία, όλοι θα έρχονται τρέχοντας εδώ». (Σ.Ε.Δ ΠΟΙΟΥΣ ΕΝΝΟΕΙ ΤΟΥΣ..... ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ Ή ΤΗΝ ..... ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ....!!!!)
ΕΤΣΙ ΠΕΡΝΑΣ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΕΤΣΙ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΑΛΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΕΤΣΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΣ ΚΙΣΙΝΓΚΕΡ ΚΑΙ ΠΛΕΙΑΔΑ ΑΛΛΟΥΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΥΣ «ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ » ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ , ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ Ή ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΑ ΌΠΩΣ..... ΒΕΡΕΜΙΟΥΣ ΡΕΠΟΥΣΑΙΟΥΣ ΔΡΑΓΩΝΙΟΥΣ ΦΡΑΓΚΙΑΔΙΑΚΟΥΝΕΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΛΑΧΑΝΙΚΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙ ΚΑΝΕΙΣ
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Το 1992, ένα θραύσμα πινακίδας με σφηνοειδή γραφή βρέθηκε στην Ασώρ, (στο κείμενο την αναφέρει παραπάνω ως ....Το Τελ Χατσόρ )απευθύνεται σε έναν βασιλιά που ονομάζεται Ιαβειν της Ασώρ. Το βασιλικό έγγραφο χρονολογείται από τον 18ο αιώνα, αναφέροντας το όνομα του Ιαβειν .
Η Ασώρ ( Hazor ) είναι η μεγαλύτερη τοποθεσία στο Ισραήλ, από την βιβλική εποχή που καλύπτει περίπου 200 στρέμματα. Αυτές οι δύο πήλινες πινακίδες γραμμένες σε σφηνοειδή γραφή βρέθηκαν στην περιοχή του παλατιού.
ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΚΑΙ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΑΥΤΗΣ
Η αρχαία πόλη της Ασώρ το μεγαλύτερο και πλουσιότερο αρχαιολογικό πάρκο στο Ισραήλ, βρίσκεται στην Άνω Γαλιλαία, βόρεια της Θάλασσας της Γαλιλαίας .H Ασώρ(Hazor) ήταν η μεγαλύτερη πόλη της γης της Χαναάν ,όπως σήμερα την ονομάζουμε από την Π. Διαθήκη , της 2ης χιλιετίας π.Χ.. Έγγραφα του 14 ου αιώνα π.Χ., από το αρχείο Ελ Αμάρνα στην Αίγυπτο, αναφέρουν την Ασώρ ως μια σημαντική πόλη στη Χαναάν (σημερινή ονομασία) και ως βασιλιά της, τον Abdi-Tirshi, (όχι Ισραηλίτης) που ορκίστηκε πίστη στο Φαραώ της Αιγύπτου. Ο Abdi-Tirshi είναι ο μόνος κυβερνήτης της γης της Χαναάν που αναφέρεται ως "βασιλιάς" στα εν λόγω έγγραφα. Η Ασώρ(Hazor) αναφέρεται επίσης στο 18ο αιώνα π.Χ. στα έγγραφα που βρέθηκαν στο Μαρί στις όχθες του ποταμού Τίγρη.
Η οχυρωμένη πόλη της Ασώρ(Hazor) (19ος 13ος αιώνας π.Χ.) περιελάμβανε τόσο το ανώτερο τμήμα ,(ακρόπολη) και το χαμηλότερο τμήμα (κάτω πόλη). Στην Αγία Γραφή Η Ασώρ -(Hazor) περιγράφεται ως «το κεφάλι όλων αυτών των βασιλείων». (Ιησούς του Ναυή 11:10) Η Hazor καταστράφηκε ολοσχερώς από πυρκαγιά στα τέλη της Ύστερης Εποχής του Χαλκού (περίπου 1200 π.Χ.).Η πυρκαγιά και τα γεγονότα αναφέρονται στη Βίβλο, τονίζοντας την πλήρη καταστροφή της Ασώρ(Hazor) κατά τη διάρκεια της κατάκτησης της Χαναάν από τους Ισραηλίτες (Σ.Ε.Δ. ΑΡΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΗ ΠΟΛΗ ΠΡΙΝ ΤΟ 1200 Π.Χ ΟΥΤΕ ΚΑΙ Η ΓΗ ΤΗΣ ΧΑΝΑΑΝ ) (Ιησούς του Ναυή 11:13) : «Αλλά και για τις πόλεις που βρισκόταν ακόμα στη δύναμη της επικράτειας της πόλεως , το Ισραήλ δεν έκαψε καμία από αυτές τις άλλες , εκτός μόνο από την ίδια την Ασώρ(Hazor) . Τον 9ο αιώνα π.Χ., κατά τη διάρκεια του βασιλιά Αχαάβ, η Ασώρ(Hazor) έγινε μια βασιλική πόλη. Μια νέα ακρόπολη διαστάσεων 25 x 21 m. με δύο μέτρων χοντρούς τοίχους στήθηκε στο δυτικό τμήμα της πόλης. Τον 8ο αιώνα π.Χ. H Ασώρ(Hazor) έχασε τη σημασία της . Κατακτήθηκε από τον Tiglath-Pileser III της Ασσυρίας το 732 π.Χ.. (2 Βασιλέων 15:29) .
ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΠΟΛΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΚΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΣΡΑΗΛΙΤΕΣ, ΟΤΑΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΦΥΛΕΣ ΤΩΝ ΒΟΣΚΩΝ ΔΥΝΑΜΩΣΑΝ ΚΑΙ ΠΛΗΘΥΝΑΝ, ΚΑΗΚΕ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 750 Π.Χ ΠΕΡΙΠΟΥ ΠΟΥ ΞΑΝΑΚΑΤΑΚΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΡΥΤΕΣ(;} ΑΣΣΥΡΙΟΥΣ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ ΒΕΒΑΙΑ.
ΕΜΕΙΣ ΠΑΝΤΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟΝ 9ο ΑΙΩΝΑ ΕΓΙΝΕ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΟΛΗ ΔΗΛΑΔΗ 300 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΑΨΙΜΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΣΡΑΗΛΙΤΕΣ ...ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΕΑΝ Ο ΑΧΑΑΒ ΗΤΑΝ ΙΣΡΑΗΛΙΤΗΣ Η ΑΛΛΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΕΩΣ -(ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΑΠΟ ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΑ ΙΕΡΑΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΡΕΥΤΗΚΕ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΗΣ ΣΥΔΩΝΑΣ ΙΕΖΑΜΠΕΛ).
ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΗ «ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΗ » .....«ΤΟΥ 2700 ΠΧ ...!!!» ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΕΙΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΗ ΕΙΔΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ .