Μια θεωρία...
O Andrew Michael Chugg είναι ένας συγγραφέας ιδιαίτερα γνωστός για την εκτεταμένη έρευνά του για τον Μέγα Αλέξανδρο, μια από τις πιο εμβληματικές φιγούρες της ιστορίας.
Το έργο του Chugg εμβαθύνει στη ζωή, τον θάνατο και το διαρκές μυστήριο γύρω από τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ένα θέμα που έχει γοητεύσει ιστορικούς και αρχαιολόγους για αιώνες. Η πιο διάσημη θεωρία του είναι ότι το σώμα του Αλεξάνδρου μπορεί να ήταν αυτό του Αγίου Μάρκου και να μεταφέρθηκε στη Βενετία, όπου σήμερα βρίσκεται η διάσημη Βασιλική του Αγίου Μάρκου.
Στο βιβλίο του «The Lost Tomb of Alexander the Great», ο Chugg παρουσιάζει αυτή τη συναρπαστική θεωρία, συνδυάζοντας αρχαιολογικά στοιχεία αλλά και αρκετές εικασίες, Επισημαίνει ότι το σώμα του Αλεξάνδρου εξαφανίστηκε από τις ιστορικές μαρτυρίες γύρω στο 400μ.Χ, συμπίπτοντας με την ανάδυση των λειψάνων του Αγίου Μάρκου, που μαρτύρησε στην Αλεξάνδρεια.
Σαρκοφάγος του Νεκτανεβώ Β'- Από τον πρώτο τάφο του Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια, αυτόν που κατασκευάστηκε από τον Φιλάδελφο, ελάχιστα είναι γνωστά. Ωστόσο, υπάρχει μια μικρή πιθανότητα ότι οι αποσυναρμολογημένοι (τώρα ανασυναρμολογημένοι) δομικοί λίθοι αλαβάστρου που βρέθηκαν θαμμένοι το 1907 στα λατινικά νεκροταφεία περίπου 600 μ. ανατολικά της πύλης Rosetta στην Αλεξάνδρεια αποτελούσαν μέρος αυτού του κτηρίου. Φαίνονται πως σχημάτιζαν τον προθάλαμο ενός βασιλικού τύμβου/τάφου της πρώιμης Πτολεμαϊκής περιόδου
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Η θεωρία του Andrew Michael Chugg σχετικά με τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου σκιαγραφείται με πολλά βασικά σημεία:
1. Εξαφάνιση του Σώματος του Αλεξάνδρου (γύρω στο 400 μ.Χ.): Η τελευταία γνωστή αναφορά στον τάφο του Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια προέρχεται από τον Ιωάννη Χρυσόστομο, ο οποίος σημείωσε ότι στην εποχή του ο τάφος είχε εξαφανιστεί. Αυτό σηματοδότησε τη μυστηριώδη εξαφάνιση των λειψάνων του Αλεξάνδρου.
2. Ανάδυση των Λειψάνων του Αγίου Μάρκου (4ος αιώνας): Την ίδια περίπου εποχή που εξαφανίστηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου, αρχίζουν τα αρχεία να αναφέρουν το σώμα του Αγίου Μάρκου, του χριστιανού μάρτυρα της Αλεξάνδρειας. Ωστόσο, δεν υπήρχαν προηγούμενες αναφορές για τα λείψανα του Αγίου Μάρκου πριν από τον 4ο αιώνα.
3. Ο Chugg αναφέρει ότι οι Αλεξανδρινοί, σε μια προσπάθεια να προστατεύσουν το σώμα του Αλέξανδρου κατά την άνοδο του Χριστιανισμού, μπορεί να το είχαν μεταμφιέσει ως το σώμα του Αγίου Μάρκου, δεδομένου ότι ο Αλέξανδρος κάποτε λατρευόταν ως θεός.
4. Μεταφορά στη Βενετία (9ος αιώνας): Σύμφωνα με τον Chugg, όταν τα λείψανα του Αγίου Μάρκου μεταφέρθηκαν στη Βενετία τον 9ο αιώνα, μπορεί στην πραγματικότητα να ήταν τα λείψανα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
5. Μουμιοποίηση: Ο χρονογράφος Martino Da Canale, το 1275, περιέγραψε ότι είδε το σώμα του Αγίου Μάρκου στη Βενετία ως μουμιοποιημένο – μια πρακτική που δεν είναι τυπική για τους Χριστιανούς αλλά συνηθισμένη στην αρχαία Αίγυπτο, υποδηλώνοντας ότι το σώμα θα μπορούσε να είναι του Αλεξάνδρου.
6. Μακεδονικά σύμβολα: Στην κρύπτη όπου φυλάσσονταν το σώμα του Αγίου Μάρκου, υπήρχε ένα πέτρινο ανάγλυφο με ελληνικά σύμβολα της αρχαίας Μακεδονίας, υποδηλώνοντας περαιτέρω μια σύνδεση με την πατρίδα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ενώ αυτή η θεωρία παραμένει μια από τις πολλές που στροβιλίζονται γύρω από το μυστήριο του τελευταίου τόπου ανάπαυσης του Αλεξάνδρου, αιχμαλωτίζει τη φαντασία με το μείγμα ιστορίας, θρύλου και ίντριγκας. Μια δοκιμή DNA στα λείψανα στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου θα μπορούσε ενδεχομένως να λύσει το ερώτημα μια για πάντα, αλλά ένα τέτοιο βήμα είναι απίθανο στο εγγύς μέλλον.
(Σ.Α : Γιατί να το κάνουν άλλωστε ,έτσι έρχονται περισσότεροι τουρίστες ...!!!)
Προς το παρόν, το μυστήριο παραμένει, διατηρώντας ζωντανή τη δελεαστική πιθανότητα τα λείψανα μιας από τις μεγαλύτερες μορφές της ιστορίας να κρύβονται κάτω από τις μεγάλες καμάρες της Βενετίας.
16ος αιώνας // Domus Alexandri Magni...Στη συνέχεια, γύρω στο 1517, ο νεαρός Λέων Αφρικανός είδε ένα μικρό σπίτι με τη μορφή παρεκκλησίου σε μια επίσκεψη του στην Αλεξάνδρεια και στη συνέχεια ανέφερε στο έργο του, "Περιγραφή της Αφρικής" ότι εκείνη την εποχή, κατά γενική ομολογία, θεωρούταν ως ο τάφος του Αλεξάνδρου. Είναι πολύ πιθανό ο ναός του Λέοντα να είναι ο ίδιος με τον Domus Alexandri Magni (ο Οίκος του Μεγάλου Αλεξάνδρου) ακριβώς στο κέντρο του χάρτη του 16ου αιώνα της Αλεξάνδρειας από τον Braun & Hogenberg.Αυτό με τη σειρά του από τη θέση του και από τον παρακείμενο μιναρέ φαίνεται να είναι το παρεκκλήσι στην αυλή του τζακιού Attarine, το οποίο στέγαζε την άδεια σαρκοφάγο του Νεκτανεβώ Β'. Φαίνεται συνεπώς ότι ο μεσαιωνικός τάφος του Αλεξάνδρου ήταν πάντα αυτή η άδεια σαρκοφάγος, την οποία η τοπική παράδοση εντούτοις θυμόταν ότι είχε κάποτε φιλοξενήσει το πτώμα του Αλεξάνδρου (Πρέπει να σημειωθεί ότι ο μύθος ότι το τζαμί του Ναμί Δανιήλ, που ανεγέρθηκε στη δεκαετία του 1820, βρίσκεται στο χώρο του τάφου του Αλεξάνδρου, προέρχεται από τα μέσα του 19ου αιώνα. Είναι μια φήμη χωρίς ίχνος αξιοπιστίας. Οι σύγχρονες αρχαιολογικές έρευνες στην περιοχή δεν βρήκαν κανένα στοιχείο που να το υποστηρίζει).
Κατά πάσα πιθανότητα, τα πραγματικά λείψανα του Αλεξάνδρου εξαφανίστηκαν την τελευταία δεκαετία του 4ου αιώνα μ.Χ., όπως υπονόησε ο Ιωάννης Χρυσόστομος-.ΕΚ ΤΟΥ ://geomythiki.blogspot.com/
ΠΗΓΗ: Κειμένου lavart.gr ΜΕΣΩ /ANIMA GRECA
ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΜΩΝ