Το γράφημα ανακαλύφθηκε το 1857 , όταν ένα κτίριο που ονομάζεται DOMUS Gelotiana ήρθε στο φως στο Λόφο Παλατίνο .
Ο αυτοκράτορας Καλιγούλας είχε αποκτήσει το σπίτι για μέρος από το αυτοκρατορικό παλάτι, το οποίο, μετά τον Καλιγούλα χρησιμοποιήθηκε ως Paedagogium -Παιδαγωγείο - για τα αγόρια της αυτοκρατορικής οικογένειας. Αυτό αναφέρει η Καθολική Εγκυκλοπαίδεια . Ο Ferguson λέει ότι ήταν "γδαρμένο σε μια πέτρα σε ένα δωμάτιο φρουράς στο Παλατίνο λόφο κοντά στο Circus Maximus." – ο Snyder αναφέρεται σε αυτό πως "βρέθηκαν σε διαμερίσματα των υπηρετών του αυτοκρατορικού παλατιού. -"Everett Ferguson, Φόντα του πρώιμου Χριστιανισμού (Grand Rapids:. Eerdmans, 1987, 2δ, εκδ. 1993), 475-76, 2d ed. = 559-61? Και Graydon F. Snyder, Ante PACEM: αρχαιολογικά στοιχεία της εκκλησιαστικής ζωής πριν τον Κωνσταντίνο (Mercer Παν Press, 1985.), 27-28.
Μια επιγραφή που βρέθηκε στον Παλατινό λόφο -Λατινικά Collis Palatium ή Mons Palatinus. Palatine Antiquarium, ενός από τους επτά λόφους την πόλεως και τον αρχαιότερα κατοικημένο χώρο της Ρώμης , περιέχει ένα από τα πρώτα γραφήματα χαραγμένα σε τοίχο…. είναι γραμμένο στα ελληνικά και αναφέρει … Αλεξαμένος σέβεται Θεόν.
Η εικόνα απεικονίζει έναν άνθρωπο που μοιάζει με σχήμα που συνδέεται με ένα σταυρό και το οποίο διαθέτει το κεφάλι ενός γαϊδάρου. Είναι μια επιγραφή χαραγμένη σε γύψο σε έναν τοίχο κοντά στο λόφο Palatine σε Ρώμη , τώρα βρίσκεται στο Παλατίνο Μουσείο Antiquarium . Προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι είναι από τις πρώτες γνωστές εικονιστικές παραστάσεις της Σταύρωσης του Ιησού , χαραγμένο με μερικά πετράδια.
Ο τόπος που βρέθηκε ήταν ο μαντρότοιχος ενός σχολείου και χρονολογείται από τον 1Ο αιώνα, πιθανή χάραξη έως τις αρχές του 3ου μ.Χ. που και είναι ίσως και αυτή η πιθανότερη ημερομηνία όπου χαράχτηκε .Μια Σύγχρονη παρατήρηση από χριστιανούς συγγραφείς είναι εδώ ότι οι ειδωλολάτρες κατηγορούν τους Χριστιανούς ότι αντικείμενο λατρείας τους είναι ένας γάιδαρος, Θεωρείται δεδομένο ότι το σχόλιο είναι σαρκαστικό .
Το 1908 στην καθολική εγκυκλοπαίδεια- Orazio Marucchi-αναφέρεται ότι σε αυτή εδώ την παράσταση ο καλλιτέχνης να έχει δει την πραγματική χριστιανική θρησκεία που συνεπάγεται αυτός ο τρόπος σχηματισμού του σταυρού με περίζωμα ο οποίος χρησιμοποιείται συχνά σε χριστιανικές εικόνες της Σταύρωσης ...( στο θέμα της Σταύρωσης το Θύμα είναι γυμνό όπως αναφέρεται στην Καθολική Εγκυκλοπαίδεια ).
Σε ανατύπωση του γραφήματος η απόδοση έχει καθαρογραφεί
Η επιγραφή είναι αποδεκτή από τη συντριπτική πλειοψηφία των μελετητών να είναι μια διακωμώδηση στην απεικόνιση αυτή των χριστιανών. Τόσο η απεικόνιση του Ιησού με το κεφάλι ενός γαϊδουριού, όσο και την απεικόνιση για κάποιον που σταυρώθηκε θα είχε θεωρηθεί προσβλητικό από τους σύγχρονους της εποχής εκείνης στην ρωμαϊκή κοινωνία. Η σταύρωση συνέχισε να χρησιμοποιείται ως μέθοδος εκτέλεσης για τους χειρότερους εγκληματίες μέχρι την κατάργησή του από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο τον τέταρτο αιώνα, και οι επιπτώσεις της να δει κάποιος μια εικόνα με έναν σταυρωμένο σε ένα σταυρό θα μπορούσε να συγκριθεί με τις επιπτώσεις του εάν σήμερα δείχνει μια εικόνα που να απεικονίζει έναν άνδρα με θηλιά γύρω από το λαιμό του και ένας δήμιος να είναι πλάϊ του , ή κάποιον να κάθεται σε μια ηλεκτρική καρέκλα.
Πέρα από αυτά , θέλουμε να επισημάνουμε κάτι που κατά την γνώμη μας είναι σημαντικό ,είναι το γεγονός ότι σε ένα σχολείο οι μαθητές ,αλλά και σε περίπτωση που δεν χαράχτηκε από μαθητή αλλά από απλό περαστικό , είναι το γεγονός ότι γράφτηκε στα Ελληνικά…!!! Και δείχνει πόσο ελληνική ήταν η Ρώμη και ο ρωμαϊκός κόσμος .