-->

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

2/11/18

Πρώτη Επέμβαση Στα Ναυάγια Της Αλόννησου Και Του Παγασητικού


Το ναυάγιο Περιστέρα  μετά τον καθαρισμό του και την απομάκρυνση των συντριμμιών 

Μια σημαντική φάση του ευρωπαϊκού σχεδίου BLUEMED ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2018, η οποία ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2016 και διήρκεσε  μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου 2019.
Στο πλαίσιο του έργου θα μελετηθούν για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο οι βέλτιστες πρακτικές για την προστασία και την ενίσχυση της υποβρύχιας πολιτιστικής κληρονομιάς και ιδιαίτερα για τη λειτουργία υποθαλάσσιων αρχαιολογικών χώρων και  αρχαίων ναυαγίων για το κοινό.


Ταυτόχρονα, θα δοθεί έμφαση στην προστασία και την ενίσχυση του υποβρύχιου φυσικού πλούτου και της βιοποικιλότητας στη Μεσόγειο.

Το ναυάγιο Περιστέρα  μετά τον καθαρισμό του και την απομάκρυνση των συντριμμιών 

Όπως αναφέρθηκε στην ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η πρώτη επιτόπια παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε ήταν από την  Εφορεία Υποβρύχιων Αρχαιοτήτων (ΕΕΑ) και οι συνεργάτες τους από την Κύπρο (Κέντρο Ωκεανογραφίας, Πανεπιστήμιο Κύπρου), Κροατία (Πανεπιστήμιο του Ζάγκρεμπ ) και την Ιταλία (Πανεπιστήμιο της Καλαβρίας) σε επιλεγμένα ναυάγια της Αλόννησου και του Παγασητικού για να είναι προσιτά στο κοινό. Αυτό υποστηρίχθηκε ενεργά τόσο από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, η οποία είναι επικεφαλής των 14 εταίρων του έργου όσο και από τοπικά κέντρα καταδύσεων.

Από τις 28 Σεπτεμβρίου έως τις 15 Οκτωβρίου, ομάδες από την Εφορεία Υποβρύχιων Αρχαιοτήτων πραγματοποίησαν υποβρύχιες αυτοψίες, καθαρισμούς και επιθεωρήσεις σε επιλεγμένες πιλοτικές εγκαταστάσεις στην Περιστέρα, την Αλόννησο και τον δυτικό Παγασητικό.

Ο χώρος του ναυαγίου στη χερσόνησο Τηλέγραφος

Ο σκοπός αυτών των έργων, τόσο στο κλασικό ναυάγιο της Περιστεράς στην Αλόννησο όσο και στις περιοχές του Κικίνου και των χερσονήσων του Τηλέγραφου και του Γλάρου, ήταν να καθορίσει αρχικά τα όρια των μνημείων που θα αντιστοιχούν στη διαδρομή της περιήγησης. επίσης να τεκμηριώσουν την σημερινή τους κατάσταση, να καθορίσουν σημεία ενδιαφέροντος για τους επισκέπτες / δύτες και να καθαρίσουν τις περιοχές από οποιαδήποτε απόβλητα και σύγχρονες παρεμβάσεις.
Συνολικά, το έργο της EUA στόχευε επίσης στην προετοιμασία των τόπων για τη δημιουργία τρισδιάστατων ερευνών για τα ναυάγια και τη γεωμορφολογία του θαλάσσιου βυθού, έργο το οποίο ανέλαβε το Πανεπιστήμιο της Καλαβρίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Ζάγκρεμπ.

Το ναυάγιο στο νησί Κίκυνθος Αμαλιάπολης

Η πλευρική σάρωση με σόναρ, η μέθοδος φωτογραμμετρικής αποτύπωσης και τα αυτόνομα υποβρύχια οχήματα χρησιμοποιήθηκαν για την αναδημιουργία των χώρων. Το έργο αυτό προηγήθηκε της χαρτογράφησης και της εξερεύνησης της βιοποικιλότητας των τόπων, που πραγματοποιήθηκε από το Κέντρο Ωκεανογραφίας του Πανεπιστημίου Κύπρου.

Όλες αυτές οι ενέργειες που πραγματοποιούνται στους συγκεκριμένους υποβρύχιους πιλοτικούς χώρους αποσκοπούν στη δημιουργία των αναγκαίων συνθηκών για να είναι ασφαλείς οι επισκέπτες τους να επισκέπτονται το κοινό. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού: "Η επιχείρηση του Οκτωβρίου ολοκληρώθηκε με εξαιρετικά ικανοποιητικά αποτελέσματα και με τις πιο σύγχρονες πληροφορίες στη διάθεσή μας είμαστε καλύτερα εξοπλισμένοι για να οργανώσουμε τις επόμενες κινήσεις για την επιτυχή ολοκλήρωση του Προγράμματος".

Πηγή: ΥΠ.ΠΟ.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...