Το χαμένο κάλλος της βρήκε μια εντυπωσιακή τοιχογραφία στον χώρο της Πομπηίας, στην Ιταλία, που αποκαταστάθηκε από αρχαιολόγους και συντηρητές έργων τέχνης
Η πολύεντυπωσιακή τοιχογραφία στον κήπο του σπιτιού του Ceii, που είναι από τα πιο σημαντικά μνημεία του αρχαιολογικού χώρου της Πομπηίας, στην Ιταλία λάμπει ξανά με τα έντονα χρώματά της μετά την πρόσφατη αποκατάσταση των διακοσμητικών στοιχείων της.
Με σκηνές κυνηγιού άγριων ζώων και όμορφα τοπία, το έργο βρίσκεται στον πίσω τοίχο του κήπου του σπιτιού της οικογένειας Ceii, που χτίστηκε κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους, δηλαδή στα τέλη του 2ου αιώνα π.Χ., και χάθηκε μετά την έκρηξη του Βεζούβιου, η οποία σημειώθηκε το 79 π.Χ..
Οικία Ceii...Αυτό το μικρό σπίτι βρίσκεται απέναντι από την γνωστή Οικία του Μαιάνδρου στην Vicolo Meridionale, το οποίο είναι προσβάσιμο απευθείας από τη Via Stabiana, παίρνοντας τον παράδρομο σχεδόν απέναντι από το ναό του Δία Μειλίχιου .Το όνομα δόθηκε στο σπίτι από τους αρχαιολόγους που το επέλεξαν από ένα από τα εννέα προεκλογικά συνθήματα ζωγραφισμένα στον μπροστινό τοίχο.
Η Οικία Ceii ( House of Ceii) (στα αριστερά) είναι μια ιδιωτική κατοικία που ανασκάφηκε το 1913-1914. Είναι επίσης γνωστό ως το σπίτι του Κυνηγιού, το σπίτι της Φάμπια και του Τύραννου ή το σπίτι της Βασίλισσας Έλενας, πρέπει να είναι το όνομά μέλους της οικογένειας που έζησε εκεί, της οικίας Ceii
Η Στεφανία Τζιουντίτσε, που ανέλαβε την αποκατάσταση, σημείωσε πως από την ανασκαφή του κτιρίου, δηλαδή μεταξύ 1913 και 1914, και με την πάροδο των ετών, λόγω της έλλειψης κατάλληλης συντήρησης και της χρήσης ακατάλληλων πρακτικών αποκατάστασης, έχει σημειωθεί προοδευτική επιδείνωση των πινάκων και ζημιές στην τοιχογραφία ιδίως εξαιτίας της υγρασίας.
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας περίπλοκης παρέμβασης, οι συντηρητές κατάφεραν να καθαρίσουν σημαντικά θραύσματα της τοιχογραφίας, ειδικά τη φυτική διακόσμηση, χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες όπως είναι το λέιζερ και τα υποβαθμισμένα μέρη του πίνακα επιδιορθώθηκαν μέσω ενός ακριβούς εικονογραφικού ρετουσαρίσματος.
Από την πλευρά της, η συντηρήτρια έργων τέχνης, Πάολα Τζοροάστρο, δήλωσε:
«Κάνουμε μια χρωματική ανακατασκευή, πάντα με τέτοιο τρόπο ώστε η ρετουσαρισμένη επιφάνεια να παραμένει ομοιογενής με την υπόλοιπη τοιχογραφία».
Ο γνωστός πλέον Μάσιμο Οσάνα, γενικός διευθυντής του αρχαιολογικού χώρου της Πομπηίας, δήλωσε στους «Times» :...«Αυτό που κάνει αυτήν την τοιχογραφία τόσο ξεχωριστή είναι ότι είναι πλήρης, κάτι που είναι σπάνιο σε μια τόσο μεγάλη τοιχογραφία στην Πομπηία...
ΒΙΝΤΕΟ
Πομπηία: Στο «φως» σχεδόν άθικτο ρωμαϊκό άρμα
- Εντυπωσιακές εικόνες
Η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως ένα ρωμαϊκό άρμα από μια έπαυλη έξω από την Πομπηία
Το σχεδόν τέλεια διατηρημένο τετράτροχο άρμα, το οποίο ήταν κατασκευασμένο από ορείχαλκο και κασσίτερο, βρέθηκε κοντά στους στάβλους μιας αρχαίας έπαυλης στην Τσίβιτα Τζουλιάνα, περίπου 700 μέτρα από τα τείχη της αρχαίας Πομπηίας.
Ο Μάσιμο Οζάνα, ο απερχόμενος διευθυντής του Αρχαιολογικού Πάρκου της Πομπηίας, δήλωσε ότι η άμαξα ήταν η πρώτη του είδους της που ανακαλύφθηκε στην περιοχή, όπου μέχρι σήμερα είχαν ανακαλυφθεί οχήματα που χρησιμοποιούνταν για εργασίες και μεταφορές αλλά όχι για τελετές όπως αυτό.
“Πρόκειται για μια εκπληκτική ανακάλυψη, η οποία εξελίσσει την αντίληψή μας για τον αρχαίο κόσμο”, δήλωσε ο Οζάνα και πρόσθεσε ότι το άρμα θα “χρησιμοποιούνταν σε εορταστικές εκδηλώσεις της κοινότητας όπως παρελάσεις και πομπές”.
Το υπουργείο Πολιτισμού το χαρακτήρισε “ένα μοναδικό εύρημα, χωρίς προηγούμενο στην Ιταλία”.
Η Πομπηία, η οποία βρίσκεται σε απόσταση 23 χιλιομέτρων νοτιοανατολικά της Νάπολης, είχε περίπου 13.000 κατοίκους όταν θάφτηκε μετά την έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ, που ήταν τόσο ισχυρή όσο η έκρηξη πολλών ατομικών βομβών μαζί. Περίπου 2.000 με 15.000 άνθρωποι σκοτώθηκαν
Σχεδόν τα δύο τρία της αρχαίας πόλης έχουν έρθει στο φως. Τα συντρίμμια της δεν είχαν ανακαλυφθεί μέχρι τον 16ο αιώνα και οι οργανωμένες ανασκαφές ξεκίνησαν περίπου το 1750.
Με πληροφορίες από το ://pompeiisites.org/