Η κυνοδέσμη των αρχαίων Ελλήνων αθλητών.




Ως γνωστό οι αθλητές στην αρχαία Ελλάδα ήταν γυμνοί. Η κυνοδέσμη λοιπόν,  ήταν ενα κορδόνι απο σχοινί  ή  δερμάτινη λωρίδα την οποία φορούσαν μερικοί αθλητές στην Αρχαία Ελλάδα για να συγκρατήσουν το μόριο του αθλητή, και να αποτρέψουν την έκθεση της βάλανου στο κοινό.

 Ήταν δεμένο σφιχτά γύρω από το ακροπρόσθιο, το τμήμα της ακροβυστίας που εκτείνεται πέρα από τη βάλανο.


Η κυνοδέσμη ήταν μία χορδή ή κορδόνι[1] ή μερικές φορές μια δερμάτινη λωρίδα που φορούσαν μερικοί αθλητές στην Αρχαία Ελλάδα και την Ετρουρία για να αποτρέψουν την έκθεση της βάλανου στο κοινό. Ήταν δεμένο σφιχτά γύρω από το ακροπρόσθιο, το τμήμα της ακροβυστίας που εκτείνεται πέρα από τη βάλανο.
Η κυνοδέσμη φοριόταν προσωρινά σε δημόσιο χώρο και μπορούσε να αφαιρεθεί και να φορεθεί ξανά κατά βούληση. Θα μπορούσε είτε να συνδεθεί σε μια ζώνη μέσης για να εκθέσει το όσχεο, είτε να συνδεθεί με τη βάση του πέους έτσι ώστε το πέος να φαίνεται να κυρτώνεται προς τα πάνω. Η δημόσια έκθεση του κεφαλιού του πέους θεωρήθηκε από τους Έλληνες ως ανέντιμη και επαίσχυντη, κάτι που παρατηρούταν μόνο σε σκλάβους και βάρβαρους. Η σεμνότητα και η ευπρέπεια απαιτούσαν από τους άνδρες που εμφανίζονταν γυμνοί σε δημόσιο περιβάλλον, όπως αθλητές ή ηθοποιοί, να κρύβουν τους βαλάνους τους.[1][2]

Στην ελληνική και ρωμαϊκή ιατρική πρακτική, η ανεξέλεγκτη διασπορά του σπέρματος θεωρούταν ότι εξασθενεί τους άνδρες και θεωρούταν ιδιαίτερα ότι επηρεάζει την ποιότητα της αρσενικής φωνής. Στην αρχαία Ρώμη, αυτή η μορφή μη χειρουργικής έγχυσης μπορεί να χρησιμοποιηούταν από τους τραγουδιστές ως αγωγή για τη διατήρηση της φωνής.[3]Αρχικά αναφέρεται στη λογοτεχνία τον 5ο αιώνα π.Χ., στο μερικώς διατηρημένο σατυρικό δράμα Θεωροί του Αισχύλου. Υπάρχουν παλαιότερα στοιχεία από τις εικόνες των αθλητών στην κεραμική της Αρχαίας Ελλάδας. Η κυνοδέσμη χρησιμοποιήθηκε επίσης από τους Ετρούσκους και τους Ρωμαίους που την ονόμασαν ligatura praeputii. Ωστόσο, οι Ρωμαίοι προτιμούσαν να χρησιμοποιήσουν ένα δακτύλιο γνωστό ως περόνη, αντί για ζώνη, για να αποκρύπτουν την βάλανο.[2]

Η φωτογραφία από την σελίδα Archaeostoryteller
FACEBOOK Σελίδα: Μυθαγωγία - Μυσταγωγία  Andreas Arcadios 
Ελλάδα Ιστορία Πολιτισμός


Παραπομπές
 Ζάνκερ, Πολ (1995). The Mask of Socrates: The Image of the Intellectual in Antiquity. University of California Press. σελίδες 28–30. ISBN 9780520201057. The way the mantle is draped actually emphasizes the poet's nudity and calls attention to a striking detail that has barely been noticed before: he has tied up the penis and foreskin with a string, a practice known as infibulation (or, in Greek, kynodesme) …But many examples of kynodesme in contemporary vase painting (fig. 18) suggest another explanation. Here it is almost exclusively symposiasts and komasts who have their phallus bound up in the same manner as Anacreon, and as a rule they are older men, or at least mature and bearded. Satyrs are also depicted, evidently for comic effect. To expose a long penis, and especially the head, was regarded as shameless and dishonourable, something we see only in depictions of slaves and barbarians. Since in some men the distended foreskin may no longer close properly, allowing the long penis to hang out in unsightly fashion, a string could be used to avoid such an unattractive spectacle, at least to judge from the evidence of vase painting. The vase also make it clear that this was a widely practised custom. We may then consider it a sign of the modesty and decency expected in particular of the older participants in the symposium. Once again, in the ideology of kalokagathia, aesthetic appearance becomes an expression of moral worth.
 Έλις, Χάβελοκ (2013). Studies in the Psychology of Sex, Volume 1. Butterworth-Heinemann. σελ. 22. ISBN 9781483225012. The Greeks, Etruscans, and Romans, appear to have been accustomed to cover the foreskin with the kynodesme (a band), or the fibula (a ring), for custom and modesty demanded that the glans should be concealed.
 Μάρκος Βαλέριος Μαρτιάλης 6.82, Γιουβενάλης 6.73, 379; Τζ.Π. Σάλιβαν, Martial, the Unexpected Classic (Cambridge University Press, 1991), σελ. 189; Πίτερ Σίφερ, Judeophobia: Attitudes toward the Jews in the Ancient World (Harvard University Press, 1997), σελ. 101; Πίτερ Τζ. Ούκο, "Penis Sheaths: A Comparative Study," in Material Culture: Critical Concepts in the Social Sciences (Routledge, 2004), σελ. 260.
Πηγές
Χότζις FM. Το Ιδανικό Έμπλαστρο στην Αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη: Ανδρική γεννητική αισθητική και η σχέση τους με τα λιπόδερμα, την περιτομή, την αποκατάσταση της ακροποσθίας και τη Κυνοδέσμη . Ενημερωτικό Δελτίο Ιστορίας της Ιατρικής 2001; 75: 375–405.
Όσμπορν, Ρόμπιν (2004). Greek History. Λονδίνο και Νέα Υόρκη: Routledge. ISBN 0-415-31717-7.
Κιούλς, Έυα (1985). Reign of the Phallus. Μπέρκλεϊ και Λος Άντζελες, Καλιφόρνια: University of California Press. ISBN 0-520-07929-9.




Είχαν τα αρχαία ελληνικά αγάλματα μικροφαλλία;