Την επιβάρυνση του ήδη... πολυσύχναστου όρμου Βοιών φοβούνται οι κάτοικοι
H χρήση του λιμένα στον όρμο Βοιών, μεταξύ Νεάπολης, Κυθήρων και Ελαφονήσου, έρχεται ξανά στην επικαιρότητα με αφορμή τη δημόσια διαβούλευση, στην οποία είχε τεθεί έως και χθες ο ειδικός κανονισμός λειτουργίας του, που -κατά κύριο λόγο- νομιμοποιεί τη χρήση του λιμένα από μεγάλα πλοία για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως είναι η αλλαγή πληρωμάτων, αλλά και ήπιας μορφής εργασίες συντήρησης.
Ελευσίνα ή Πέραμα, με τεράστιο αντίκτυπο στο περιβάλλον και συνέπεια την υποβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, απ’ το οποίο ζουν. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δημοτικές αρχές.
O όρμος Βοιών στα Βάτικα Λακωνίας |
Ψηφιακή αναπαράσταση του οικισμού στο Παυλοπέτρι που τώρα βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας |
Έρευνα ΕΛΚΕΘΕ
Προς αυτήν την κατεύθυνση προσανατολιζόταν και η έρευνα του ΕΛΚΕΘΕ, η οποία έλαβε χώρα πριν από μερικά χρόνια και, μεταξύ άλλων, σημείωνε ότι στον όρμο των Βατίκων υπάρχουν τα λιβάδια Ποσειδωνίας (Poseidonia Oceanica), ένα είδος θαλάσσιου φυτού που προστατεύεται από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Στα λιβάδια της Ποσειδωνίας ζει επίσης το σπάνιο δίθυρο μαλάκιο atrina fragilis. Όταν καταστρέφονται τα λιβάδια Ποσειδωνίας, καταστρέφεται ο οικότοπός τoυς. H atrina fragilis (κοινή ελληνική ονομασία: πίννα) είναι ένα άλλο είδος που προστατεύεται από την Ε.Ε.
Με γνώμονα την προστασία του Παυλοπετρίου και την ανάδειξη του υποθαλάσσιου αρχαιολογικού χώρου, αρνητική θα είναι η γνωμοδότηση της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων στο θέμα χρήσης του όρμου.
Ψηφιακή αναπαράσταση του οικισμού στο Παυλοπέτρι που τώρα βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας |
Χθες βρέθηκε ένα συνεργείο της Rai Uno στην περιοχή για λήψεις. Κατατάσσει το Παυλοπέτρι στους δέκα δημοφιλέστερους αρχαιολογικούς προορισμούς της Ελλάδας μαζί με την Αρχαία Ολυμπία, τους Δελφούς κ.λπ. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό»
Η αλήθεια είναι ότι το Παυλοπέτρι λόγω της μοναδικότητάς του έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των ξένων, τουριστών και μη.
Επιστολή δημάρχου
O δήμαρχος Κυθήρων Ε. Χαρχαλάκης με επιστολή του προς το Λιμεναρχείο Νεάπολης, η οποία κοινοποιείται προς τα αρμόδια υπουργεία, σημειώνει μεταξύ άλλων τα εξής για τα κύρια σημεία κανονισμού λιμένα:
■ Στο άρθρο 1 και 2 επισημοποιείται ο όρμος και η περιβάλλουσα περιοχή ως επίσημο αγκυροβόλιο και όχι σαν αγκυροβόλιο μόνο σε περίπτωση που πραγματικά υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αντιβαίνοντας στο πρόδηλο γεγονός ότι η περιοχή αποτελεί σημείο παγκοσμίου εναλίου αλλά και τουριστικού ενδιαφέροντος.
■ Στο άρθρο 7 απροκάλυπτα αναφέρονται εκτελέσεις εργασιών στο αγκυροβόλιο και έτσι δίνεται η ευκαιρία με πολλαπλά «παραθυράκια» να μετατρέπεται το αγκυροβόλιο σε χώρο πρόχειρου ναυπηγείου, αντιβαίνοντας σε κάθε διεθνή κανονισμό, αφού οι υποδομές για παρόμοιες ενέργειες είναι τελείως ανύπαρκτες.
■ Στο άρθρο 8, αν και ορίζεται μέγιστος αριθμός πλοίων στο αγκυροβόλιο, ουδέποτε ετηρήθη και ουδέποτε ελέγχθηκε, διότι και πάλι πρέπει να γίνει αναφορά στις ανύπαρκτες λιμενικές υποδομές και την έλλειψη προσωπικού που τα τελευταία χρόνια είναι διαρκής.
■ Στο άρθρο 10, παράγραφο 4 αναφέρεται ότι γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι και ΟΧΙ συνεχείς, που σημαίνει ότι όλα επαφίενται στην καλή θέληση των επιχειρούντων, επαναλαμβάνοντας εδώ τη διαρκή έλλειψη προσωπικού του τμήματος. Επίσης, για τις υποχρεώσεις του πλοίου δεν αναφέρεται πουθενά η περίφημη αλλαγή έρματος που αλλοιώνει τρομακτικά τη φύση της πανίδας και της χλωρίδας του βυθού.
Συντάκτης: Δημήτρης Τερζής
ΣΤΟ http://www.efsyn.gr/
ΣΤΟ http://www.efsyn.gr/